Hetveneseké is a világ

Egy nyugdíjas pár aktív élete

Gyermekkorunk óta a kirándulásra neveltek bennünket. Szerencsénkre a munkánk is olyan volt, hogy rengeteget utaztunk. Én autóval jártam azországot, párom repülővel is, mivel a Malévnál dolgozott. Ez a lehetőség pár évig szünetelt az anyagiak miatt, de addig is turistatársakkal jártuk az erdőket. Nem a bugyuta TV-t nézzük egész nap, nem dohányzunk,nem költünk szerencsejátékokra, nem dorbézolunk.
Szépen beosztva így áldozhatunk utazási szenvedélyünkre. Kis nyugdíjasok  lévén (kettőnk nyugdíja 160 ezer Ft), amióta ingyen utazhatunk ismét elindultunk bejárni hazánk csodaszép tájait, városait, fürdőit

Páromnak 4 éve gerinctörése volt és fél évig bottal járt, de gyógyszerek nélkül vitaminokkal és sok mozgással mára csak a frontok időváltozásai okoznak fájdalmat. Az orvosok gyógyfürdőt javasoltak, ezért kihasználva a wellness szállodák akciós ajánlatait 2 hetente elutazunk 3 napra. Mielőtt bárki azt hiszi, hogy ez drága mulatság egy kis összehasonlító számolás: A főzéshez drága az alapanyag, a víz, az áram, a gáz. Az orvosi 15 alkalomra érvényes fürdőjegy ára Budapesten max. 2 órás tartózkodással legkevesebb 30 ezer Ft/fő. Ez kettőnknek 60 ezer Ft és semmire nem elég. Sem pihenni, sem regenerálódni.

Ezzel szemben vidéken egész napra orvosi beutaló nélkül is max. 1000. Ft.  A szállodákban az étkezés változatos, óriási adag, a fürdőjegyek meg grátisz járnak hozzá. Bejártuk így 4 év alatt az országot kelettől-nyugatig, déltől-északig.

Utazásainkról feljegyzéseket készítettem, a mai napig pontosan 150 városban voltunk. Megnéztünk minden nevezetességet, múzeumot, templomot, kilátókat, hegyeket mászunk. Nem ritka, hogy ilyenkor 10-15 km-t is gyalogolunk, míg itthon 1 megállóra is buszra szállunk. Nagyon jó érzés újra látni azokat a helyeket, ahol akár 50 évvel ezelőtt jártunk. Természetesen néhol gyönyörűen felújított, máshol teljesen lepusztult állapotban vannak.

Kedvenc helyeink: Nyírség, Tisza-táj, Fertő tó: Őrség, erdei kisvasutak. Az ország gyógyfürdőinek 90%-ában már voltunk. Fiatalon jártunk külföldön is, de hazánkban is minden van csak kicsiben és optimista hozzáállással. Íme egypár példa: somos kői bazaltorgonák, Egerszalóki sóhegy ,szomolyai kaptár

kövek. Az ország közepe Pusztavacs, legészakibb pontja a füzéri kilátó, ami szintén a megmászandók között volt előjegyezve. Legnagyobb temploma az
esztergomi bazilika, melynek csúcsát szakadó esőben kinti vaslétrán másztam.

Kedves nyugdíjas társaink legyen előttetek is mindig cél, hogy fittek maradjatok.

Aki mindezt ajánlja Baranyi Edit és kedves párja Gyula

Friss híreink

Please publish modules in offcanvas position.